Wydrukuj tę stronę
poniedziałek, 25 grudzień 2023 16:11

Rynek produktów mięsnych zdominowany przez marki własne

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Nie ma co ukrywać—wędliny są obecne na stole niemal każdego gospodarstwa domowego. Jak wynika z danych zgromadzonych przez Panel Gospodarstw Domowych GfK, 39% ankietowanych kupuje świeże mięso w sklepach dyskontowych, 33% w sklepach małoformatowych, 18% w supermarketach, a 7% w hipermarketach. 

Co ciekawe, dane zgromadzone przez GfK, jednoznacznie wskazują, że znaczenie marek własnych wędlin zauważalnie rośnie. Obecnie obejmują one 39,4 % rynku. 

Kiedyś klienci kupowali produkty marek własnych ze względu na niższe ceny. Teraz jest to raczej kwestia świadomości konsumentów. To znaczy, że coraz więcej osób nabywa takie artykuły, uważając przy tym, że jakością dorównują one wyrobom marek krajowych producentów.

Co znaczące, wraz ze wzrostem znaczenia marek własnych, wzrosły też ceny ich produktów. W pierwszej połowie wieku wyroby te podrożały bowiem o 21,3%. Z kolei artykuły markowe kosztują o 15,6% więcej.

Zaloguj się, by skomentować