Wydrukuj tę stronę
poniedziałek, 25 grudzień 2023 16:57

Na czym polega analiza SWOT i czy jest przydatna dla firmy?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Analiza SWOT to nic innego jak technika, która umożliwia tworzenie strategii marketingowej.  Jej nazwa to akronim pochodzący od angielskich wyrazów: strenghts (mocne strony), weaknesses (słabe strony), opportunties (szanse) oraz threats (zagrożenia). 

 

ANALIZA SWOT – NA CZYM POLEGA?

Analiza SWOT bada cztery wyżej wspomniane kategorie. Mocne strony skupiają się na detalach wyróżniających firmę na tle konkurencji. Uwzględnienie słabych stron i zagrożeń pomaga wyeliminować najmniej skuteczne elementy. Określenie szans polega na wyszczególnieniu elementów, które mogą w pozytywny sposób wpłynąć na funkcjonowanie firmy. 

 

ANALIZA SWOT – RODZAJE STRATEGII

Chcesz osiągnąć sukces? Samo wyszukiwanie informacji o firmie nie wystarczy. Bardzo ważne jest umiejętne wykorzystanie ich w praktyce. Pomogą Ci w tym cztery główne strategie działania: 

 

  • Strategia agresywna – mocne strony i szanse- wykorzystywanie napotkanych okazji.
  • Strategia obronna – słabe strony i zagrożenia- zapewnienie przetrwania na rynku.
  • Strategia konserwatywna – mocne strony i zagrożenia- radzenie sobie z przeciwnościami z zewnątrz, aby wykorzystać walory firmy.
  • Strategia konkurencyjna – słabe strony i szanse- wykorzystywanie szans i pozbywanie się słabych stron.

ANALIZA SWOT – ZALETY

  • Uniwersalność- może być wykorzystywana przez różne firmy i branże.
  • Kompleksowość- dzięki niej uzyskujesz szczegółową wiedzę o elementach niezbędnych dla funkcjonowania firmy.
  • Przejrzystość i prostota.

ANALIZA SWOT – KIEDY JEJ UŻYWAĆ? 

  • Przed założeniem firmy
  • W celu uwidocznienia efektów pracy
  • Kiedy firma zmienia kierunek działania
  • Kiedy chcemy wyróżnić się na tle konkurencji
  • Kiedy chcemy wyeliminować swoje słabe strony

Przygotowane przez Studio Marki Brandsoul.

Dodatkowe informacje

  • Kategorie: PR, reklama, marketing