Branże wytypowano na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych. Analizy te przygotowały firmy Ageron Polska oraz CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych.
Oto branże, które w latach 2016-2023 zostaną objęte wsparciem finansowym w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand” oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to
Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój:
• Sprzęt medyczny,
• Maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa),
• Kosmetyki,
• IT/ICT,
• Biotechnologia i farmaceutyka,
• Moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design),
• Budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa),
• Jachty i łodzie,
• Meble,
• Polskie specjalności żywnościowe,
• Sektor usług prozdrowotnych,
• Części samochodowe i lotnicze.