2. Przy wyborze potencjalnych inwestorów, warto szukać nie tylko takich, za którymi idą duże pieiądze. Należy również patrzeć pod kątem wiedzy jaką firma ma o branży, czy posiada wartościowe kontakty oraz czy w przeszłości nie inwestowała w konkurencyjne firmy.
3. Należy wręcz idealnie przygotować dokumentację inwestycyjną, ponieważ to na jej podstawie przyszły inwestor wyrabia sobie zdanie o profesjonaliźmie przedsiębiorstwa. Szczególnie poświęcić dużą uwagę na Executive Summary, ponieważ rozdział ten nie pełni tylko funkcji informacyjnej o firmie, ale ma przekonać inwestora, że to właśnie w nią warto zainwestować.
4. Zwrócić uwagę na punkt widzenia inwestora, wtedy będzie możliwa odpowiedź na pytanie, czy Twoja firma ma duże szansę na pozyskanie środków. Inwestorzy zwracają uwagę na to jak długa dane przedsiębiorstwo jest na rynku, jakie przychody uzyskuje, jakie jest jego otoczenie rynkowe oraz czy oferuje nowatoroskie i sprawdzone rozwiązania.