Lidl jest to sieć sklepów dyskontowych założona w Niemczech, która działa obecnie w 26 krajach europejskich. Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela. Sklep należy do spółki Schwarz Beteiligungs GmbH.
Ale dość tej historii. Wszyscy dobrze znają słynne pojedynki kuchenne między Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą w reklamach Lidla. Spot ten ruszył pod koniec lipca 2012. Kampania z udziałem mistrzów kuchni miała na celu zachęcić Polaków do eksperymentów z gotowaniem.
Dlaczego ta współpraca została zakończona? Na początku kucharze mieli roczny kontrakt, który następnie został przedłużony dwukrotnie o rok. Jednak o ile efekty kampanii reklamowej były zadowalające, to współpraca ta wiązała się z wysokimi kosztami. Według danych Nielsen Polska, w samym lipcu Lidl wydał na reklamę ok. 22 mln zł.