logo portal msp zlote fb500px

Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Wyszukaj

Nazwa firmy

Branża

Województwo

niedziela, 14 czerwiec 2015 00:00

Wykorzystać potencjał małych i średnich firm.

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Rozmowa z Agnieszką Śliwka- Gumienna – właścicielką agencji rozwoju marek wyjątkowych – Studia Marki Brandsoul. Rozmowa została przeprowadzona przez Ilonę Adamską, redaktor naczelną Law Business Quality i ukazała się w numerze majowym magazynu.

 


Czym właściwie zajmuje się Twoja firma?
Studio Reklamy i Marki - "Brand Soul" to marka z branży reklamowej, nastawiona na kompleksowe wsparcie firm z sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa), w zakresie brandingu, marketingu, zarządzania, sprzedaży i public relations. Wdrażamy nowe marki na rynek tworząc nie tylko koncepcje marketingowe ich działania, ale także sprzedażowe. Rozwijamy ponadto lub pomagamy w reedukacji problemów związanych z zarządzaniem już istniejących firmom. Nasze główne atuty to: kreatywność, przedsiębiorczość, zaangażowanie, indywidualne i rzetelne podejście, doświadczenie w pracy z klientami, z różnych branż ( kosmetyczna, gastronomiczna, spożywcza, przemysłowa, usługowa itp.)


Skąd taki szeroki zakres usług? Mówi się, że nie ma „ ludzi od wszystkiego".
Zgadza się, jednak w przeciwieństwie do wielu agencji reklamowych, my nastawiamy się głównie na sprzedaż lub budowanie marki. Marketing jest dla nas narzędziem do realizacji ustalonego z Klientem celu. Pracując 10 lat w małych i średnich firmach poznałam szczegółowo problemy zarządzania w każdym dziale firmy, kierowałam ludźmi, tworzyłam koncepcje i plany marketingowe i sprzedażowe, współpracowałam z produkcją, magazynem, księgowością, budowałam strategię marki. Zauważyłam też rzecz dla mnie najważniejszą : niewykorzystywany potencjał małych i średnich przedsiębiorstw, który umiejętnie prowadzony i zarządzany może wpłynąć bardzo korzystnie na rozwój marki.

Co masz na myśli mówiąc niewykorzystany potencjał?
Składa się na to szereg czynników, które możesz poznać wyłącznie poprzez pracę „wewnątrz firmy", rozmowy z pracownikami, obserwacje zachowań klientów, kontrahentów, poznanie sposobu sprzedaży i obsługi itp. Stąd nawiązując współpracę z firmami, zawsze analizuje każdą dziedzinę działania bardzo dokładnie by znaleźć sposób na harmonijną ich współpracę, ustalam i weryfikuje z właścicielami cele jakie są osiągnąć oraz wskazuje niezagospodarowane obszary działania. Niewykorzystanym potencjałem mogą być ludzi – ich wiedza, doświadczenie, umiejętności, produkty – opakowanie, pozycjonowanie na rynku, polityka i koncepcja sprzedaży czy też potencjał samej marki! ( potrzeby jakie realizuje i perspektywy jakie ma w wyniku rozwoju).

Czyli nawiązując współpracę z firmą jesteś ich doradcą marketingowym?
Dokładnie tak. Opracowuje plan na realizację określonego celu, założonego wspólnie z właścicielem (wzrost sprzedaży, zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenie ilości stałych lub nowych klientów, budowanie marki w Internecie, przeprowadzenie akcji promujących firmę lokalnie itp.), jestem zarówno pomysłodawcą jak i koordynatorem realizacji celów. Dodatkowo zawsze działam jako dział marketingu i PR dla małej lub średniej firmy, kontrolując tę dziedzinę zarzadzania firmą w całości. Współpracuję więc na stałe, w ramach pakietów ryczałtowych.

Poza obsługą firm, wiem, że realizujesz liczne własne projekty?
Dokładnie, to mnie niezmiernie motywuje do działania i rozwoju. Sprawia, że naprawdę wierzę, że można zdziałać wiele dzięki pozytywnemu nastawieniu i przyjaznym ludziom dookoła. Projekty te powstają, by realizować wyłącznie potrzeby małych i średnich firm, a pomysł na nie zrodził się u mnie właśnie z obserwacji potrzeb i chęci wsparcia firm w rozwoju, szczególnie tych mniejszych, które nie mają dostatecznych środków na reklamę, a potencjał mają niezmierny. Większość projektów realizuję przy udziale własnych funduszy lub współpracy z przedsiębiorczymi ludźmi (mój grafik Piotr, programista Przemek, producent filmów Tomek, marketingowiec Kasia, projektant Weronika, PR Ilona i inni niesamowici ludzie.). Tylko na jeden niezbędne mi są fundusze – wymyśliłam aplikację do zarządzania marketingiem – naprawdę bardzo przydatny program i na stworzenie niezbędne mi są środki, ale jeśli nie pozyskam sponsora zamierzam starać się o kredyt inwestycyjny dla małych firm. Inne projekty to np. portal-msp.pl, mojakulturka.pl, malymistrzkuchni.pl, akademiatalentow.info, ekorodzinka.com, kartaprzedszkola.pl, kartalokalnegobiznesu.pl, stylowymezczyzna.pl. markisuckesu.pl i inne. Wszystkie opisane są na mojej stronie internetowej.

Wspierasz też ciekawe działania i inicjatywy jako agencja prawda?
Tak, wspieram Fundację Niesiemy nadzieję, dla której będę pozyskiwać sponsorów. Piszę często artykuły związane z zarzadzaniem, marketingiem I HR oraz realizuje akcje bezpłatnego doradztwa marketingowego.

Jesteś zabieganą osobą? Jak znajdujesz czas na to wszystko nie mówiąc już o pasjach?
Uwielbiam jeździć autem, najlepiej szybko, jestem fanką F1, co robię przemieszczając się z miejsca na miejsce, ćwiczyć musze codziennie min 1 h, inaczej moja energia nie „usiedzi spokojnie w miejscu". Praca jest dla mnie prawdziwą pasją, a jeśli dodatkowo mogę ją dzielić naprawdę z przedsiębiorczymi i zaufanymi osobami to jestem ogromnie zmotywowana i szczęśliwa. Cały sekret.:)


Rozmawiała Ilona Adamska

Więcej w tej kategorii: Joanna Gosiewska-Giralt »

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Aktualności

  • 1
  • 2
  • 3
Galerie handlowe są zagrożone

Galerie handlowe są zagrożone

Galerie handlowe są zagrożone Firma Proxi.cloud stworzyła raport, uwzględniający zachowanie niemal 766 tys. konsumentów. Co istotne—dane...

Nowe opłaty za plastik

Nowe opłaty za plastik

Od 1 stycznia 2024 roku będą obowiązywały trzy nowe rozporządzenia ministra klimatu i środowiska. Jedno...

Przed nami kolejny wzrost wynagrodzeń

Przed nami kolejny wzrost wynagrodzeń

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie Polaków cały czas pnie się w górę i szacuje się, że nadal...

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Magda Stawska - zawód to jej pasja

Magda Stawska - zawód to jej pasja

  Magda Stawska, czyli kobieta z misją, jaką jest osiągać i realizować swój potencjał. Praktyk i teoretyk zarządzania, doświadczona menedżerka z...

Rolnicze newsy

  • 1
  • 2
  • 3
NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej.

NABÓR wniosków o premie na rozpoczęcie d…

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosiła, że od 15.10.2018 do 13.11.2018 można składać wniosek na...

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy nie mogą sprzedawać plonów!

Przez zakaz handlu w niedzielę rolnicy n…

Zakaz handlu w niedzielę objął także rolników. Swoich zbiorów w ten dzień nie mogą sprzedawać...

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na bardziej ekologiczną żywność

Nowa reforma systemu rolnictwa - Plan na…

Reforma rolnictwa ekologicznego w UE spowodowała ujednolicenie przepisów, z których niektóre wprowadzono ponad 20 lat...