logo portal msp zlote fb500px

Jedyne takie miejsce dla MŚP w polskim internecie!

Wyszukaj

Aktualności

czwartek, 23 marzec 2017 07:15

ZWOLNIENIA W PZU

Aż 956 osób straci pracę w wyniku zwolnień grupowych zaplanowanych przez Grupę PZU. Pierwsze zwolnienia rozpoczną się 24 marca 2017 roku i potrwają do 18 grudnia 2017 roku.

Zwolnionym pracownikom zaproponowano odprawy ustalone w przepisach Kodeksu pracy oraz wypłatę dodatkowej pensji uwarunkowanej w zależności od stażu pracy. Pracownicy z wieloletnim doświadczeniem w firmie otrzymają dodatkowe wynagrodzenie za każde 5 lat pracy powyżej 20 lat stażu.

Głównymi kryteriami, jakimi kierowała się spółka zwalniający pracowników było prawa do emerytury, niższa ocena kwalifikacji zawodowych oraz krótszy staż pracy.

Wszystkie warunki zwolnień zostały ustalone podczas negocjacji pomiędzy zarządem PZU, a związkowcami.

Dodatkowe informacje

  • Branża Administracja
czwartek, 23 marzec 2017 07:14

JEDEN PRZELEW DO ZUS

Propozycja Indywidualnego rachunku składkowego dla opłat ZUS dla każdego przedsiębiorcy została pozytywnie zaopiniowana przez Sejmową komisję polityki społecznej i rodzin.

Jedna wpłata do ZUS ma na celu zastąpić dotychczasowe składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych.

Wpłaty będą dokonywane za pomocą jednego przelewu na indywidualny numer rachunku składkowego utworzony przez ZUS dla każdego płatnika składek. Oznacza to, że w skali roku zostaną ograniczone liczby wpłat do przetworzenia przez systemy informatyczne banków oraz ZUS.

Głównym zdaniem ZUS będzie rozdysponowanie środków między poszczególne fundusze oraz ich dysponentów. Wszystkie zmiany będą funkcjonowały na podstawie algorytmu podziału wpłaty na określone tytuły. W dalszej kolejności nastąpi zaksięgowanie wyliczonych wartości na koncie płatnika składek.

Projekt przewiduje także wprowadzenie ułatwień dla płatników składek dotyczące wydawania przez ZUS zaświadczeń o niezaleganiu z wpłatami, przez zrównanie pod względem prawnym zaświadczeń wydawanych w postaci papierowej i wydruków elektronicznych samodzielnie wygenerowanych przez płatnika z systemów elektronicznych ZUS.

Projekt dotyczy także kwestii tzw. "outsourcingu pracowniczego". Zaproponowane przepisy mają zmniejszyć obciążenia składkowe przedsiębiorców, którzy skorzystali z takich rozwiązań, przez możliwość przeksięgowania przez ZUS już dokonanych wpłat.

Nowe rozwiązania miałyby wejść w życie 1 stycznia 2018 r.

Dodatkowe informacje

  • Branża Finanse, ekonomia

Promotech z Białegostoku otworzył w Delhi i w Dubaju dwie spółki-córki. Ich zadaniem będzie rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn w tamtych regionach świata. Promotech Fabrication Machines Private Limited w Delhi oraz Promotech Middle East w Dubaju zostały zarejestrowane w lutym i od tamtej pory działają aktywnie na rynkach.

Obecnie w Delhi funkcjonuje biuro handlowe spółki i mały magazyn. Pod koniec kwietnia dotrze tam pierwsza dostawa maszyn z Polski - głównie wózków spawalniczych, ukosowarek, puncherów, wiertarek do szyn kolejowych, narzędzi i części zamiennych.

Dotychczasowy dystrybutor firmy zajmuje się w tym roku sprzedażą wybranych maszyn na rynku ZEA, natomiast firma spółka-córka będzie sprzedawała głównie duże systemy do automatyzacji spawania - CNC. Prócz tego, najważniejszym zadaniem nowego podmiotu będzie rozwój sieci sprzedaży w pozostałych krajach Półwyspu Arabskiego takich jak: Kuwejt, Arabia Saudyjska, Katar, Oman.

Tak jak w Indiach, również w Dubaju obecnie funkcjonuje biuro handlowe spółki i magazyn, koordynowane przez managera firmy. Jego celem na rok 2017 jest rozbudowa sieci sprzedaży w krajach arabskich, osiągnięcie niezależności finansowej od spółki-matki oraz zatrudnienie dodatkowo dwóch osób.

Dodatkowe informacje

  • Branża Inżynieria
wtorek, 21 marzec 2017 07:15

KASA FISKALNA, A LIKWIDACJA FIRMY

Przedsiębiorca likwidujący firmę, który był czynnym podatnikiem VAT, musi sporządzić spis z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. W spisie musi wykazać wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a pozostałych mu na dzień likwidacji.

Towary, które musimy ująć w spisie to towary własnej produkcji jak i towary, które po nabyciu nie zostały sprzedane.

Spis z natury towarów sporządza się na dzień rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu. Informację o dokonanym spisie z natury, jak też o ustalonej na jego podstawie wartości i o kwocie podatku należnego, należy dołączyć do deklaracji podatkowej składanej za okres obejmujący dzień rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu (czyli ostatni okres rozliczeniowy przedsiębiorcy).

Kasa fiskalna nie może być odsprzedana jako urządzenie służące do ewidencji obrotu przez inny podmiot, ale może być zbyta jako zbiór (agregat) części i materiałów. Dlatego też podatnik, któremu przysługiwało prawo do odliczenia VAT od zakupu tego urządzenia, powinien ująć je w remanencie likwidacyjnym i opodatkować. Za podstawę opodatkowania należy tutaj przyjąć aktualną, a nie historyczną jej wartość czyli ceną nabycia bądź koszt wytworzenia określone na dzień sporządzenia spisu. Dopuszczalne jest wycenienie kasy po cenie złomu, jeżeli ta odpowiada jej bieżącej wartości.

Konieczność sporządzenia remanentu likwidacyjnego na potrzeby VAT wynika z art. 14 ustawy o VAT. Remanent taki trzeba wycenić i opodatkować VAT-em.

Dodatkowe informacje

  • Branża Finanse, ekonomia, Usługi dla firm, Zakupy
piątek, 17 marzec 2017 07:57

LATAJĄCE TAKSÓWKI PAULA MALICKIEGO

 

 

Paul Malicki,założyciel Flappera, zo­sta­ł umieszczony przez ame­ry­kań­skie­go For­be­sa na li­ście "30 under 30", co oznacza, że nie ukończył jesz­cze 30 lat, ale zazna­czy­ł światu swoją dzia­łal­no­ść.

Paul Malicki studiował w Szwecji. Pierwszą pracę będąc jeszcze podczas studiów rozpoczął na Filipinach w start-upie. Następne zajęcie to praca na stanowisku dyrektora ds. Marketingu w Easy Taxi, czyli brazylijskiej aplikacji taksówkarskiej, zbliżonej do polskiego Ubera. Po spotkaniu w Rosjaninem, Paul Malicki postanowił stworzyć coś na wzór Easy Taxi, tylko dla helikopterów.

Firma zrealizował swoje  pierwsze loty podczas Olimpiady w Rio w 2016 roku. Firmą zainteresował się jeden z większych akceleratorów start-upów w Brazylii i Flapper dostał się do akceleratora ACE, który pod swoimi skrzydłami ma ponad 100 start-upów. Po rezygnacji rosyjskiego wspólnika Paul Malicki wyłożyłem wszystkie oszczędności jakie miał, zaczął prowadzić z bratem konsulting dla firm i z zarobione pieniądze inwestował w Flappera.

Na czym zarabia Flapper? Firma ma marżę od lotów, które or­ga­ni­zu­je dla mi­lio­ne­ra albo od lotu, który jest dzie­lo­ny mię­dzy pa­sa­że­ra­mi. Współ­pra­cu­je­ z ope­ra­to­ra­mi, któ­rzy dzia­ła­ją na rynku lotów, czyli takimi, które posiadają samoloty. Firma wykorzystuje puste przeloty powrotne danej linii ogłaszając je na platformie Flapper, Instagramie oraz Facebooku. Koszt lotu uzależniony jest od okresu, z reguły jest to 200 - 300 zł w obie strony. W okre­sie kar­na­wa­łu cena wzrasta do 1.500 zł za lot.

Zdaniem Paula Malickiego wyróżnienie które otrzymał od Forbes jest tylko potwierdzeniem,  że to co robi jest słuszne i podąża w dobrym kierunku. Jest to też sygnał dla Polaków, ponieważ Forbes wyróżnił 6 Polaków i wszystkie te osoby są skupione na rynkach zagranicznych. To jasny sygnał, że warto pokazać się za granicą i szukać możliwości rozwoju także poza Polską. Takie wyróżnienie otwiera zupełnie nowe drzwi i daje nowe możliwości.

 

źródło: forbes.pl

Dodatkowe informacje

  • Branża Transport, spedycja
piątek, 17 marzec 2017 07:55

ZMIANY W ALIOR BANK

Lata 2017-2020 to lata wdrażania nowej strategii Alior Banku, która zakłada 14 proc. zwrot z kapitału dla akcjonariuszy i ciekawszą ofertę, m.in. nowe rozwiązania cyfrowe.

Alior Bank będzie jeszcze bardziej innowacyjny i przyjazny klientom oraz wzmocni swoją pozycję kapitałową., poprzez uproszczenie o połowę oferty produktów i usług, wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych ułatwiających zakup produktów i usług online oraz zainwestowanie dodatkowych 400 mln zł w IT i innowacje, zapewniając bezpieczne przejście klientów przez rewolucję technologiczną w bankowości.

Bank utrzyma najwyższy na rynku poziom marży odsetkowej na wysokości 4,5 proc., obniży wskaźnik kosztów do przychodów do 39 proc. oraz zapewni akcjonariuszom banku wzrost zwrotu z kapitału z 8 proc. w 2016 r. do 14 proc. w 2020 r.

Strategia banku na lata 2017–20 to kolejny krok w budowaniu nowoczesnej, innowacyjnej oferty przy pełnym wykorzystaniu potencjału Grupy PZU. Alior Bank przy współpracy z PZU zamierza stworzyć jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.

Dodatkowe informacje

  • Branża Bankowość, Finanse, ekonomia, Ubezpieczenia

14 marca br., podczas uroczystej gali, wyróżnienie za 2015 r. odebrała ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych. Gazele Biznesu to ranking najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm.


Kryterium przyznawania nagrody są wyniki finansowe firm z trzech lat wstecz. W 2016 roku były to zatem lata 2013, 2014, 2015. ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych otrzymała nagrodę dzięki wzrostowi przychodu 2013/2015 o 141% oraz zatrudnieniu 559 osób na koniec 2015r.
- W ubiegłym roku cieszyliśmy się z udanego debiutu w rankingu, w tym - z ponownego wyróżnienia – mówi Artur Nowak – Gocławski z ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych – To pokazuje, że przyjęty przez nas sposób prowadzenia firmy oparty o wartości, myślenie kategoriami zrównoważonego rozwoju, nie przeszkadza w osiąganiu bardzo dobrych wyników finansowych. Wierzymy, że to właśnie dzięki niemu z powodzeniem rozwijamy naszą organizację. Dziękujemy wszystkim naszym partnerom, klientom, koleżankom i kolegom w firmie - przyjaciołom ANG, dzięki którym nasze działania mają sens. Gratulujemy także wszystkim wyróżnionym.

O tytuł Gazeli Biznesu 2016 w kategorii małych i średnich mogła ubiegać się firma, która rozpoczęła działalność przed 2013 r. i prowadzi ją nieprzerwanie do dziś. Poza tym w 2013 r. jej przychody ze sprzedaży mieściły się w przedziale pomiędzy 3 a 200 mln złotych, w latach 2013-2015 z roku na rok odnotowywała wzrost przychodów ze sprzedaży oraz ani razu nie odnotowała straty. Aby wziąć udział w konkursie, niezbędne jest zatem udostępnienie wyników finansowych, co ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych robi regularnie, uważając, że transparentność jest ważnym elementem dialogu z interesariuszami.
- Bardzo byśmy chcieli spełnić te warunki także w przyszłej edycji konkursu. Już teraz wiemy, że odnotowaliśmy wzrost wolumenów kredytów i przychodów ze sprzedaży w porównaniu z rokiem 2015. Wtedy to osiągnęliśmy wolumen sprzedaży w wysokości 1 346 mln, a przychody ze sprzedaży na poziomie 31,6 mln. W zeszłym roku natomiast wolumen osiągnął 1 745,5 mln, a przychody wyniosły 40,5 mln – dodaje Artur Nowak – Gocławski.

ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych to profesjonalna organizacja doradztwa finansowego, która posiada oddziały na terenie całej Polski. Z organizacją współpracuje blisko 600 spółdzielców i doradców. Jej partnerami biznesowymi są wszystkie najważniejsze banki w kraju. Spółdzielnia powstała w roku 2010, jako alternatywne dla korporacji miejsce pracy dla doświadczonych doradców kredytowych. Formuła spółdzielni gwarantuje Członkom współwłasność i współdecydowanie o kierunkach działania Spółdzielni.  ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych jest organizacją, która przywiązuje dużą wagę do tego, aby być firmą odpowiedzialną społecznie i rozwijającą się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Rankingi Gazele Biznesu sporządzane są co roku przez dzienniki ekonomiczne należące do szwedzkiej grupy Bonnier Press Group. Oprócz "Pulsu Biznesu" zestawienia takie opracowują jego siostrzane dzienniki ze Szwecji, Danii, Austrii, Łotwy, Rosji, Estonii i Słowenii. Kryteria wyboru Gazel są w poszczególnych krajach dostosowane do lokalnych warunków gospodarczych, ale cel wszędzie jest ten sam: promowanie małej i średniej przedsiębiorczości. Autorem rankingu jest wywiadownia gospodarcza Coface Poland, która jest odpowiedzialna za weryfikację danych finansowych zgłoszonych przedsiębiorstw.

 

Dodatkowe informacje

  • Branża Bankowość, Finanse, ekonomia

Zapisz się do newslettera

Zapisz się i bądź na bieżąco. Atrakcyjne oferty usług i produktów. Lokalne wydarzenia, eventy, newsy!
*Podając swój email wyrażasz zgodę na przetwarzanie udostępnionego adresu na cele wysyłki wiadomości informacyjnych o promocjach, ofertach oraz aktualności na www.portalu-msp.pl

Najnowsze oferty

Grafik do współpracy

Grafik do współpracy

W związku z rozwojem poszukujemy do współpracy ZDALNEJ grafika z ciekawym portfolio.Jesteśmy małą agencją reklamową działającą w Wielkopolsce. Prosimy o przesyłanie...

Sylwetki

  • 1
  • 2
  • 3
Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło

Joanna Malinowska-Parzydło jest mamą dwójki dzieci, która perfekcyjnie łączy pracę z życiem prywatnym.

Olga Kozierowska

Olga Kozierowska

Od dziecka jest związana ze sceną. W dzieciństwie bardziej interesowała ją muzyka, obecnie występuje jako bizneswoman, dziennikarka oraz trener biznesu...

Magda Stawska - zawód to jej pasja

Magda Stawska - zawód to jej pasja

  Magda Stawska, czyli kobieta z misją, jaką jest osiągać i realizować swój potencjał. Praktyk i teoretyk zarządzania, doświadczona menedżerka z...