Oferuje nowoczesne i sprawdzone rozwiązania w zakresie całego cyklu produkcji mleka: od instalacji przewodowych, poprzez hale udojowe i systemy paszowe, aż po kompleksowe zarządzanie stadem.
Serdecznie zapraszamy na wywiad przeprowadzony z Panem Wojciechem Bukalskim, prezesem firmy Polanes sp. z o.o.
Wywiad jest tutaj.
Oferuje nowoczesne i sprawdzone rozwiązania w zakresie całego cyklu produkcji mleka: od instalacji przewodowych, poprzez hale udojowe i systemy paszowe, aż po kompleksowe zarządzanie stadem.
Bar dla zwierząt—rewolucja na rynku zoologicznym?
Od 18 października w CV Osowa w Gdańsku można zawitać do sieci Maxi Zoo. Choć jest to już ich 105 salon w Polsce, ten zdaje się być wyjątkowy. Dlaczego?
Do tej pory marka słynęła głównie z decyzji o niesprzedawaniu żywych stworzeń. Argumentacja była prosta—firma nie robi tego ze względu na dobro i komfort życia pupili. Zamiast tego postanowili oni prężnie współpracować ze schroniskami, których jest już blisko 100 na liście.
Tym razem Maxi Zoo zaskoczyło wszystkich. Firma postawiła na innowację. W swoim najnowszym sklepie uruchomili oni bezpłatny bar dla czworonogów. Oprócz niego każdy właściciel może też na miejscu zważyć swojego pupila i skorzystać z porad dotyczących karmienia oraz pielęgnacji.
Przedstawiciel marki deklaruje, że taki nowy format będzie obowiązywał od teraz w każdym nowo powstałym punkcie sprzedaży.
InPost partnerem potężnego wydarzenia sportowego
Rafał Brzoska ogłosił, że InPost (we Francji działający pod nazwą Mondial Relay) został oficjalnym partnerem Tour de France. Przedsiębiorca zdecydowanie ma powód do dumy, ponieważ ww. wydarzenie sportowe uznawane jest za najpopularniejsze w całej Europie. Nie przesadzimy, jeśli nazwiemy je medialnym kolosem, bowiem gromadzi ono przed telewizorami miliony ludzi!
Założyciel i prezes Inpostu nie kryje swojego zadowolenia: dla Grupy InPost Francja jest jednym z najważniejszych rynków, obok Polski, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. Jesteśmy dumni, że możemy zostać partnerem Tour de France, najważniejszego wyścigu kolarskiego, a zarazem największego corocznego wydarzenia sportowego na świecie.
Trzeba przyznać, że jest to świetny zabieg marketingowy dla firmy InPost. Dzięki takiemu działaniu ma ona możliwość poszerzenia świadomości marki wśród europejskich klientów. To z całą pewnością przełoży się na wzmożone korzystanie usług spółki.
Jedna z najszybciej rozwijających się sieci handlu spożywczego w Polsce przejmuje drogerię internetową
Sieć supermarketów Dino chce kupić 75% udziałów e-drogerii, która posiada w swojej ofercie mnóstwo produktów kosmetycznych, perfumeryjnych oraz akcesoriów gospodarstwa domowego. Mowa tu o firmie eZebra.pl
Komunikat Dino w tej sprawie jest następujący: Cena za udziały w ramach opcji została ustalona jako 25 proc. z kwoty stanowiącej iloczyn wyniku EBITDA eZebra za rok poprzedzający realizację opcji oraz mnożnika 9 w przypadku Opcji Call i 8 w przypadku Opcji Put, w obu przypadkach pomniejszonej o zadłużenie netto eZebra.
Wniosek złożony przez Dino wpłynął do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 19 października. Okazuje się, że ww. sieć supermarketów już od jakiegoś czasu przygotowywała się do takiego działania. Dlatego też prężnie poszukiwali oni specjalistów ds. handlu internetowego.
Sieć sklepów spożywczych deklaruje, że pomimo nadchodzących zmian jedna rzecz pozostanie bezzmienna—założyciele e-drogerii nadal będą w zarządzie spółki.
___________________________________
Polska fabryka gumy do żucia w posiadaniu producenta Mentosów i Chupa Chups
Mowa tu o zakładzie znajdującym się w Skarbimierzu, który funkcjonuje od 2008 roku. Oprócz niego Mondelez ma w Polsce jeszcze wiele innych fabryk, np. w Cieszynie, Bielanach Wrocławskich, Jankowicach, Jarosławiu, Płońsku i Tomaszowie Mazowieckim.
Firma Perfetti Van Melle postanowiła przejąć wytwórnię gum do żucia w Skarbimierzu. Jednym z warunków transakcji postawionych przez Mondelez było utrzymanie miejsc pracy dla 600 zatrudnionych osób.
Układ przyniesie obopólną korzyść. Prezes Van Melle powiedział: Przejęcie to doskonale wpisuje się w nasz strategiczny cel, jakim jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w segmencie gum do żucia. Oczekujemy dalszego wzmocnienia naszego portfolio produktowego, zdolności produkcyjnych, dystrybucji rynkowej i wyników finansowych. Podwoimy naszą wielkość w Ameryce Północnej i zwiększymy nasz zasięg w Europie, obsługując większą liczbę konsumentów naszymi ulubionymi markami.
Mondelez natomiast zapewnia, że sprzedaż fabryki pozwoli mu bardziej skoncentrować się na generowaniu większych przychodów ze sprzedaży innych kategorii słodyczy. Czekolada, ciastka i wypiekane przekąski generują dla Mondelez 80% zysków, gdzie w 2012 roku stanowiły jedynie 59%.
Nie ma co ukrywać—wędliny są obecne na stole niemal każdego gospodarstwa domowego. Jak wynika z danych zgromadzonych przez Panel Gospodarstw Domowych GfK, 39% ankietowanych kupuje świeże mięso w sklepach dyskontowych, 33% w sklepach małoformatowych, 18% w supermarketach, a 7% w hipermarketach.
Co ciekawe, dane zgromadzone przez GfK, jednoznacznie wskazują, że znaczenie marek własnych wędlin zauważalnie rośnie. Obecnie obejmują one 39,4 % rynku.
Kiedyś klienci kupowali produkty marek własnych ze względu na niższe ceny. Teraz jest to raczej kwestia świadomości konsumentów. To znaczy, że coraz więcej osób nabywa takie artykuły, uważając przy tym, że jakością dorównują one wyrobom marek krajowych producentów.
Co znaczące, wraz ze wzrostem znaczenia marek własnych, wzrosły też ceny ich produktów. W pierwszej połowie wieku wyroby te podrożały bowiem o 21,3%. Z kolei artykuły markowe kosztują o 15,6% więcej.
Suart to nic innego jak tzw. platforma logistyczna. Warto zaznaczyć na wstępie, że firma nie ogranicza się wyłącznie do branży gastronomicznej. Jej zakres działalności jest znacznie szerszy. Suart współpracuje zarówno z restauracjami, jak i branżą e-commerce, firmami zajmującymi się handlem detalicznym, czy sektorem spożywczym.
W ostatnim czasie ww. firma połączyła swoje siły z siecią sklepów budowlanych Bricoman. Dzięki takiej mieszance, klienci ze Szczecina, mogą cieszyć się opcją ekspresowej dostawy asortymentu remontowo-budowlanego.
Dyrektor Bricoman Szczecin, Grzegorz Wierzbicki komentuje sprawę w następujący sposób: Zaczęliśmy myśleć nad rozszerzeniem oferty o usługę szybkich dostaw, ponieważ klienci coraz częściej zgłaszali nam taką potrzebę. Wyróżniło nas to na tle konkurencji, tym bardziej że mogliśmy zaproponować m.in. dostawy bezpośrednio na budowę. Widząc rosnącą popularność usługi i przebieg współpracy ze Stuart nie mamy wątpliwości co do słuszności tej decyzji.
Pomysł szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. Liczba zamówień stale rośnie. Gdzie leży fenomen połączenia tych dwóch firm? Bez wątpienia jest to oszczędność czasu. Właściciele przedsiębiorstw branży budowlanej nie muszą już oddelegowywać pracowników do sklepu. Szybką dostawę z pewnością docenią też klienci indywidualni, którzy mogą być pewni, że zamówiony przez nich towar dotrze na czas.
źródło: https://www.handelextra.pl/handel/detal/q-commerce-stuart-dowiezie-zakupy-nawet-bezposrednio-na-budowe-271116