Obecnie drożeją nie tylko ceny mieszkań, ale także działek budowlanych. Cenatorium postanowiło zobrazować obecną sytuację na rynku nieruchomości i poddało analizie osiem miast: Warszawę, Wrocław, Gdańsk, Kraków, Poznań, Łódź, Olsztyn i Lublin. W każdym z nich koszty gruntów wzrosły, ale tempo tych podwyżek spadło.
Co ciekawe, porównując drugi kwartał 2023 roku do drugiego kwartału 2022 roku, można wyróżnić miasta, w których ceny działek spadły. Należą do nich Warszawa, Olsztyn i Lublin.
Temat ten bardzo często wraca na tapetę. UCE Research postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości i za pomocą metody CAWI przeprowadził badanie, które miało na celu sprawdzić stosunek Polaków do zakazu niedzielnego handlu. Próba liczyła 1014 pełnoletnich Polaków.
Lwia część ankietowanych (54%) chce przywrócenia niedziel handlowych, 37,7% badanych nie popiera tego pomysłu, a pozostali wstrzymali się od głosu.
Dodatkowe wynagrodzenie za pracę w niedzielę
Z badań ankietowych online wynika, że wyższe honorarium zachęciłoby zatrudnionych do wypełniania swoich obowiązków w niedzielę. Aż 68,3% respondentów przyznało, że byliby w stanie pożegnać się z zakazem handlu w niedzielę.
Sebastian Kulczyk wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynkowym i wkracza na rynek B2C.
Jego spółka Ciech zajmie się produkcją materaców Snoovio. Produkt dostępny będzie na stronie internetowej i w sklepach stacjonarnych.
Skąd taki pomysł na biznes? Idea projektu narodziła się podczas pandemii COVID-19. Ludzie zostali uwięzieni w domu przez restrykcje związane z koronawirusem i zaczęli szukać inspiracji na urządzanie mieszkania.
Czy każdego będzie stać na dobry sen?
Zakup takiego materaca będzie dość kosztowny. Cena ma wahać się pomiędzy 1,4 a 4 tys. złotych. Jeśli jednak przetestowany produkt nie do końca sprosta oczekiwaniom klienta, będzie można zwrócić go w ciągu 100 dni.
źródło:www.money.pl
Fenomen hulajnóg elektrycznych nie słabnie. Wręcz przeciwnie! Na horyzoncie pojawił się nowy gracz. Jest nim Traficar, który do tej pory kojarzył się raczej z branżą car-sharingu.
Na początek zamierza on podbić Kraków, w którym obecnie jest już 9,5 tys. takich współdzielonych pojazdów.
Stolica Małopolski chce uporządkować przestrzeń miejską i podjęła ku temu odpowiednie kroki. Operatorzy hulajnóg elektrycznych będą płacić za wynajęcie terenu pod parkingi. Oprócz tego firmy będą musiały uiścić opłatę na fundusz, który ma za zadanie pokrywać straty związane z porzucaniem jednośladów w niewskazanych do tego miejscach.
Poznań wziął przykład z Krakowa i wyznaczono 270 specjalnych obszarów do parkowania rowerów i hulajnóg.
źródło: businessinsider.com
Inflacja sprawiła, że zakupy Polaków zmieniły się. Na czym oszczędzają najbardziej?
Najnowsze dane dotyczące inflacji różnią się od wstępnych szacunków. Ile wyniosła ona w czerwcu?
Komisja Europejska przedstawiła nowe prognozy dotyczące inflacji. Jak wypada Polska?