Starsza menedżerka i ekspertka Sustainability & Circular Economy w firmie Deloitte uważa, że w odpowiedzi na rosnący lęk klimatyczny oraz niepokoje związane z nierównościami społecznymi, marki zaczynają odgrywać rolę członka życia społecznego. Jako konsumenci, a właściwie jako obywatele, wymagamy od marek zaangażowania w kwestie społeczne i środowiskowe. Chcemy widzieć, że narracja komunikowana przez marki nie ogranicza się wyłącznie do storytellingu, ale jest wiarygodną i wspieraną dowodami historią o pozytywnym wpływie, do której my – jako konsumenci – jesteśmy zapraszani.
Firma Deloitte przeprowadziła badania, z których wynika, że klienci dokonują zakupów coraz bardziej świadomie. Trzech na pięciu z nich zapewnia, że interesują go tylko te marki, które angażują się społecznie i dbają o środowisko. Z kolei 37% osób deklaruje, że najważniejsza jest dla nich filozofia wartości promowana przez daną firmę.
Przed branżą fashion postawione zostało zatem spore wyzwanie. Marki, którym nie uda się spełnić oczekiwań klientów, mogą zapłacić wysoką cenę.