W wyniku danych zebranych przez Centrum Monitorowania Rynku, w maju 2017 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych była o 7 proc. wyższa niż w kwietniu 2017 r. i o 2 proc. wyższa niż w maju 2016 r.
W maju 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2 średnio 12,74 zł, czyli o 5,6% więcej niż w roku ubiegłym. W kwietniu obroty sklepów małoformatowych były prawie takie same jak w marcu br. oraz o 5,7% wyższe w porównaniu do kwietnia 2016. Głównym powodem takiego wzrostu były przygotowania do Wielkanocy.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.