Europejski Tydzień Małych i Średnich Przedsiębiorstw obejmuje różnorodne przedsięwzięcia odbywające się przez cały rok i organizowane są na różnym poziomie np. europejskim, lokalnym. Dzięki niemu instytucje mogą promować usługi oferowane przedsiębiorcom, korzystać z logo SME Week oraz upowszechniać organizowane wydarzenia za pośrednictwem strony internetowej Komisji Europejskiej.
Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju sektora MŚP oraz zachęcanie do zakładania własnej działalności gospodarczej. Całą kampanię koordynuje Komisja Europejska, która promuje przedsiębiorczość Europie zgodnie z programem Small Business Act.
Europejski Tydzień Przedsiębiorczości to kampania, która odbywa się w 37 krajach, dlatego też na każdym poziomie imprez mogą wziąć udział przedsiębiorcy z całej Europy. Podczas tych wydarzeń wszystkie firmy mogą poszukiwać dróg dalszego rozwoju oraz dzielić się ze sobą nawzajem swoimi doświadczeniami.